In Rotselaar staan er de komende jaren vier sociale woonprojecten op de planning. Ze werden op zondag 13 oktober voorgesteld tijdens een infomarkt met sociale huisvestingsmaatschappij SWAL en verschillende andere partners uit de sector.

Rotselaar investeert samen met SWAL de komende jaren sterk in sociaal wonen. "Sociaal wonen is voor onze gemeente een prioriteit. We voorzien de komende jaren samen met SWAL vier nieuwe woonprojecten die samen goed zijn voor maar liefst 120 nieuwe sociale woningen tegen 2022" vertelt schepen van Wonen Dirk Claes.

Infomarkt
De woonprojecten werden voorgesteld op een speciale infomarkt waar ook het sociale verhuurkantoor SPIT, de intergemeentelijke vereniging IGO, de provincie en RISO samenlevingsopbouw en het Sociaal huis van Rotselaar aanwezig waren.

Met de infomarkt wil het gemeentebestuur haar inwoners wegwijs maken in de sociale woonwarkt en informeren over de mogelijkheden van sociaal wonen, kopen, huren en sociale woonsubsidies. Er was een grote opkomst en veel interesse vanuit de bevolking.

De komende jaren worden volgende projecten voor sociaal wonen in Rotselaar gerealiseerd:

·         Nieuwe Baan (Werchter): SWaL zal in Werchter een nieuwe, duurzame wijk creëren door een 60-tal sociale woningen (mix huur/koop) te bouwen in het project Nieuwe Baan, tussen de Walstraat en de Jan Bolsstraat.

·         Vossenbergen (Werchter) en Bergzicht (Wezemaal): SWaL bouwt in totaal 29 kleinschalige sociale huurwoningen in de projecten Bergzicht en Vossebergen in het kader van het Provinciaal RUP Weekendverblijven.

·         Sint-Antoniuswijk (Rotselaar): In de Sint Antoniuswijk komen er 10 nieuwe seniorenwoningen, evenals een 20-tal sociale appartementen.