De Nieuwebaan in Werchter is zopas door het Agentschap Wegen en Verkeer Vlaanderen overgedragen aan de gemeente Rotselaar. Nu deze steenweg een gemeenteweg is geworden, start Rotselaar meteen een vernieuwings- en rioleringsdossier op. Het is de bedoeling dat er nieuwe riolering wordt aangelegd en de baan vernieuwd wordt aangelegd.

De fietspaden van de Nieuwebaan bevinden zich echter in een slechte staat. Het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer heeft de fietspaden er laten verkommeren en jaren niet onderhouden.

Daarom besliste het gemeentebestuur van Rotselaar om zelf initiatief te nemen en, in afwachting van het  volledige vernieuwingsproject, nog dit jaar al een onderhoudsbeurt  van de fietspaden uit te voeren.

"De veiligheid van de fietsers is voor ons te belangrijk. Daarom nemen we nu al een initiatief in afwachting van het grote vernieuwingsproject" aldus schepen van Mobiliteit Carine Goris.

De gemeente Rotselaar investeert 50.000 euro in het onderhoudsproject van de fietspaden langs de Nieuwebaan.