Sportoase Ter Heide in Rotselaar investeert in een nieuwe volleybal-infrastructuur voor de Rotselaarse sportclubs.

Sportoase blijft investeren in de vernieuwing van het materiaal en het aanbod. De afgelopen zeven jaar trok het complex maar liefst 550.000 zwemmers. Ook de andere activiteiten lokten al 100.000 geïnteresseerden naar domein Ter Heide, dé recreatiesite van Rotselaar.

Sportoase Ter Heide zal dus ook in de toekomst blijven inzetten op vernieuwing en innovatie. Zo werd er in de sporthal recent een volledige vernieuwing voorzien van de volledige volleybal-installatie. Een investering van meer dan 9.000 euro die rechtstreeks ten goede komt van de sportclubs in Rotselaar.

In sporthal 'De Meander' werd een complete wedstrijdinstallatie van de hoogste kwaliteit geplaatst. Het maakt gebruik van een spansysteem met visuele weergave van de spanning om de netten zo correct op te stellen en op te spannen. De werken gingen samen met aanpassingen aan de grondbussen in de sportvloer. Het werk is deze zomer uitgevoerd om klaar te zijn als de sportclubs hun nieuw seizoen opstarten.

En daarnaast is er ook in de Indoor Cycling-ruimte geïnvesteerd in nieuwe toestellen. De nieuwe fietsen zijn uniek in hun soort. Ze zorgen niet alleen voor een nieuwe uitstraling, maar maken het ook mogelijk om individuele prestaties te registreren in via een speciale app de persoonlijke scores te registreren en doelen voorop te stellen.

Meer dan 400 kinderen nemen wekelijks deel aan één van de zwemlessen in Sportoase Ter Heide. Zo’n 550.000 zwemmers vonden er de afgelopen 7 jaar sport en ontspanning in het zwembad. De Rotselaarse Sportoase mocht bovendien ook haar 100.000ste deelnemer aan de groepslessen.

CD&V Rotselaar is tevreden dat de beide sites van Sportoase zoveel succes hebben. "Zo is én blijft Rotselaar de sportiefste gemeente in onze regio" aldus schepen Dirk Jacobs.