De gemachtigde opzichters zorgen voor een veilige schoolomgeving. Op maandag 17 februari werden zestien nieuwe gemachtigde opzichters in de politiezone BRT gemachtigd.

Gemachtigde opzichters zijn erg belangrijk voor de veiligheid in schoolomgevingen. Ze zorgen er voor dat onze kinderen veilig kunnen oversteken en moedigt hen aan om te voet of met de fiets naar school te komen. Het gemeentebestuur vindt verkeersveiligheid enorm belangrijk en stimuleert alle scholen dan ook om met gemachtigde opzichters te werken.

Actief verkeersveiligheidsbeleid
Na een theoretische en praktische opleiding door de provincie Vlaams-Brabant en de lokale politie beschikken de vrijwilligers over de nodige kennis en ervaring om scholieren in groep te laten oversteken en andere weggebruikers aanwijzingen te geven. “Hun aanwezigheid maakt deel uit van een actief verkeersveiligheidsbeleid”, zegt schepen van Mobiliteit Carine Goris.

De gemeente stelde de accommodatie ter beschikking voor de opleiding en zorgt ook voor een verzekering van de gemachtigde opzichters. In aanwezigheid van gedeputeerde Tom Dehaene, de korpschef en een delegatie van het bestuur ontvangen de gemachtigde opzichters hun getuigschrift, seingeversbordje C3, fluohesje en tricolore armband tijdens een officieel huldigingsmoment. Ze werden daarbij door burgemeester Jelle Wouters hartelijk bedankt voor hun inzet voor de veiligheid van onze kinderen aan de schoolpoort.